Møen, 1915
Møen
Byggested: Frederikshavn Værft.
Nybygning: Nr. 147.
Skibstype: Passager og fragtfærge – dampskib.
Rederi: D.F.D.S. København.
Køllægning: 10-02-1914
Søsætning:
Prøvetur:
Aflevering: 01-06-1915
Kendingssignal: N T H J
Tons DW: 234
Kendingsmål (feet):
– Længde: 164´0″ / 155`0″
– Bredde: 25`11″
– Dybde: 9`3″ / 8`8″
Reg.tons:
– Brutto: 357
– Netto: 182
Motor: 1 C 2 cyl ( 19″-38″ ) x 20,500 IHP, 11 knob. A/S Helsingør jernskib- & Maskinbyggeri. 1 WTB GS 28. HS 1780, Type Howden. Howden Boiler Co. Govan.
Dimensioner:
Historie:
23. maj 1936 ændret til motorskib hos Nakskov værft. Ny motor i 1936: 1D 2SA 4cyl. (340 x 575), Type Atlas-Polar M44M, 530 BHP, 11½ knob. A/B Atlas Diesel. Stockholm. Forlænget i Frederikshavn i 1942: Længde: 199`7½” / 190`7½” Bredde 25`11″. Dybde 9`3″ / 9`4″.GT 379. NT. 197. DW 430.